PR-ul Lumii de Dincolo. Vlad cel Mort

Lucrez într-un domeniu care multora li se pare fascinant. Sunt mort. Sunt mort de atât de mult timp, că nici măcar nu mai contează. Timpul nu contează. Asta este singura chestie pe care aţi nimerit-o. În rest, sunteţi varză, dragă fiinţe încă vii.

Câteva cuvinte despre lumea de dincolo

Cum să vă spun, nimic nu este chiar cum vă închipuiaţi voi. Nu avem norişori şi harpe, diavoli şi cazane; nu avem îngeraşi şi coruri, bice şi flăcări. Nu avem nimic de felul acesta, decât metaforic.

Lucrurile sunt mult mai pragmatice şi mai concrete, mulţi dintre cei care aleg să lucreze cu noi spun, de multe ori, că nici nu îşi dau seama că au murit. Bine, contează şi de unde s-au transferat. Noi preferăm să numim acest eveniment, transfer.

Eu lucrez în departamentul de PR. Din când în când şi la HR. Mai fac şi pe şeful, mai fac şi pe sluga, altfel nu se poate. Cu o şpagă mică şi puţin pupincurism, am ajuns unde sunt. Dar divaghez.

Lumea de dincolo este un business. Este condusă după reguli clare, cu o ierarhie strictă şi precisă. Avem şefi şi şefuleţi, avem roluri, grade, birouri şi etaje. Avem titulaturi şi privilegii, avem ajutoare şi secretare. Ca o regulă de aur, cu cât ai mai multe, cu atât eşti mai important.

Ca să înţelegeţi, eu sunt Chief communications officer. Am un birou de 36 metri pătraţi la etajul 666 şi am în subordine doi Public Relations Manager, şase PR Branch Manager, 18 Assistant PR Manager, 24 PR Administrator, 30 Assistant PR Administrator, 48 Corporate Communications Specialist, 20 Public Affairs Specialist, peste 100 de Program Coordinator, şi câteva sute de Public Information Officer, Public Information Assistant, PR Specialist, Social Media Specialist, Relationship Manager, Technical Writer, PR Analyst şi câteva mii din Junior PR Associates şi PR Trainee.

Ştiu că sună complicat şi nu înţelegeţi mare lucru, dar nu-i nimic, până la urmă muriţi voi şi vă prindeţi.

Despre structura pe orizontală

Ca să fiu sincer cu voi, produsul pe care îl vindem noi nu este foarte greu de marketat. Până la urmă toţi ajung să îl cumpere, mai devreme sau mai târziu. Noi doar trebuie să ne asigurăm că în cele mai multe cazuri oamenii îl cumpără mai devreme.

Şi pentru asta, eu trebuie să colaborez cu Agatha, care este Chief brand officer; cu Steve, al nostru Chief commercial officer; Artur, care deţine funcţia de Chief content officer; cu Jane, Chief customer officer, Nicole care este Chief human resources officer, Albert, Chief marketing officer, Lemmy, Chief networking officer şi Adolf, cel mai bun Chief product officer din toate timpurile.

Vă doare capul deja? Asta este doar departamentul de care mă ocup eu. Staţi să vedeţi cum este la departamentul “Economic” sau “Legal”.

Cred că pentru azi este de ajuns. În articolele următoare o să vorbim despre condiţiile de muncă, concedii şi plată şi de lucrurile concrete de care eu, Vlad, şi colegii mei ne ocupăm.

Dacă aveţi întrebări despre job-ul meu sau despre Lumea de Dincolo, lăsaţi un comentariu. Promit să vă răspund cât pot eu de repede.

Ilustraţii ©Copyright Cătălina Manu. Mulţu’ Cătăăăă!

2 Comments

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.