Orange România, între hoţie şi bani luaţi cu japca
Companiile astea de telefonie Mobilă parcă nu ştiu ce să mai facă să îşi bage mâna cât mai adânc în buzunarul nostru. Eu sunt în război cu Orange de când mă ştiu.
De când Cosmote a lansat pentru prima dată în România abonamentul cu 2000 de minute incluse, eram în liceu pe atunci şi îmi aduc aminte de nebunia şi cozile infernale care se formaseră la chioşcuri, a început războiul opţiunilor cu cât mai mult inclus. Atât de mult, că te fură mirajul şi nu îţi dai seama că nu ai nevoie de chiar atât de mult şi, dacă ai sta sa faci un calcul, s-ar putea să consumi chiar mai puţin în mod normal, decât costul abonamentului nelimitat.
Eu sunt la Orange de 13 ani. De 13 ani tot mă cert cu ei. Ultima problemă: factura de 450 de lei.
La început, când nu exista mai nimic inclus, îmi verificam valoarea abonamentului aproape după fiecare apel. Plângeam pentru fiecare 10 cenţi pe care trebuia să îi plătesc. Ne dezvoltaserăm un sistem de beepuri ca să comunicăm cât mai ieftin: un beep da, două nu, un apel lung întră pe Yahoo Messenger şi aşa mai departe.
Am trecut la un abonament mai costisitor şi, s-au rărit şi apelurile către serviciul Cronos, numărul 415 prin care îţi verifici cât ai de plată la Orange.
Am ajuns acum la un abonament de 23 de euro, cu o grămadă de chestii nelimitate şi, atenţie, 200 de minute naţionale. Frumos, nu? Doar că din cauza lenei, uit să îmi verific nota de plată. Pentru că ştiu că deobicei, nu depăşesc. Nu prea am cum, pentru că am minute în reţea nelimitate, iar majoritatea cunoscuţilor, sunt tot în Orange.
Ei bine, întru întâmplător în contul meu Orange şi văd o factură frumoasă de tot de 451 de lei. Să mă ia cu leşin şi alta nu. Ce-o fi, ce s-o fi întâmplat, de unde naiba atâta de plată? Dau pe desfăşurător şi încep să îmi apară convorbiri de 1 euro, de 8 euro, de 6 euro, de 12 euro. Nu recunoşteam numărul. Zic, mi-o fi folosit maică-mea telefonul. Caut în agendă şi şoc, îmi dau seama, mult prea târziu al cui este numărul. Daună totala, halucinaţii şi puls mărit.
Îmi achit factura şi îi sun pe ăştia de la serviciul Clienţi. Le explic situaţia şi îi întreb dacă se poate să primesc o notificare când se termină minutele. Nu voiam să schimb abonamentul, factura era plătită deja, doar voiam să îmi trimită un sms „bă fraiere, vezi că nu mai ai minute, de acum în colo te costa”!
Mă pun să aştept…
Şi aştept…
Şi aştept…
Până la urmă, când eram gata să închid, revine domnişoara şi îmi spune sec: NU!
Mă, asta e hoţie. Înţeleg că este în avantajul vostru să nu ştiu, dar având în vedere că nici măcar nu actualizaţi factura în timp real, la Orange la abonament nota de plată se actualizează doar de două ori pe zi, aţi putea măcar să mă anuntaţi. Pentru că altfel, e ca şi când cumpăr un produs şi nu ştiu preţul. Este o metodă nesimţită de a lua bani cu japca din buzunarele utilizatorilor.